She greets the arrival of her father with the same passively blank expression that she witnesses his death. ...When it’s her bedtime, her mother tells her to close her eyes and she immediately falls asleep. Imagine that. Imagine bedtime not being a grinding three-hour nightmare of bribery, deflection and persuasion. ...Still, one thing is for sure. Madeleine Swann is a terrible mother. In the film’s closing scene, she starts to tell Mathilde the story of James Bond. But she does it in English, even though Mathilde has only ever spoken in French. I’m not sure what’s worse; telling a story about a promiscuous drunk murderer to a five-year-old, or doing it in a language she doesn’t understand. Either way, that kid is screwed.
theguardian
Da un super uomo ci si aspetta una super figlia. Quindi magari ha capito, ma non ha bisogno di esternare sentimenti. E d'altra parte si tratta di un padre che per il momento non c'è più.
Questa cosa del Bond innamorato ha fatto storcere il naso agli esperti del genere. Amare in fondo è anche un altro mestiere. Come può uno 007, uno da film addirittura, coltivare sentimenti e scoprire intrighi?
Una concessione a fine carriera ci stava tutta.
Il mio agente di blu vestito per il momento rimane spietato. Che è un mezzo sentimento. A me piace così. Chissà come si piace lui.
Nessun commento:
Posta un commento